Laktos, ny miniräknare och Idol!

Sitter och glor på Idol nu, och ibland tycker jag det bara är allt för pinsamt. Man tycker att vissa borde fatta själva hur taskiga röster de har, jag har ju insett det och då tycker man att andra kan inse det också! 

Idag har man bara tagit det lungt. Har varit en sväng på stan med älsklingen, för att införskaffa mig en miniräknare som jag kan ha när jag har läkemedelräkning och även när jag jobbar. Och detta var den jag hittade. Och den uppfyllde mina krav som inte var så stora. Men jag är nöjd med den och det är huvudsaken. Här nere kan ni beskåda den.



Har även nu när ja har en så fin miniräknare räknat lite läkemedelsberäkning också, inte vara det lättaste när jag har inte haft mina böcker tillgängliga så det har blivit lite halv dant. Men bättre än inget alls.

Vet inte riktigt mer vad jag ska kladda ner. Jo jag har slutat äta mat med laktos i, för att min mage har varit riktigt jobbig de senaste veckorna, så jag provar helt enkelt att utesluta all laktos ur maten, för att se om det kan vara boven. Så det är ett jävla jobb varje dag med att läsa om innehållet på alla förpakningarna, men jag och älskling börjar att lära oss iallafall. Och en så länge håller sig kaggen lugn, och det är som en dröm för mig. När jag var i affären förut så köpte jag laktosfri jordgubbsglass, jag vart så grymt sugen på glass i går men den vi hade hemma var smockad min laktos, så det gick inte. Så jag hoppas att den vi köpte är god, ska intas om en stund, kanske ger er en uppdatering om hur den smakade sen, om jag orkar. Ne nu ska jag pyssla med lite annat. Hade gött!


Kommentarer

Lämna din kommentar här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0