Svininfluensan!

Dagen har varit rolig och givande med introduktion på min VFU plats, mycket kunde jag redan men det är aldrig fel med att få en ordentlig repition. Tycker att dagen gick strålande tills jag kom hem och jag börja känna av vaccinationen mot svininfluensan jag fick på förrmiddagen. Jag verkar ha klarat mig ifrån febern och huvudvärken, som är vanliga symtom. Men smärtan i min vänsterarm där de gav spruta är hemskt, det gör så sjukt ont, kan inte röra armen förren det börjar hugga, spänna och dunka i armen. Hoppas det släpper snart för jag har ju VFU ända till på fredag, jag kommer inte kunna göra allt för många knop. Och verktablett kan jag inte heller ta för det tar bort antikroppsbildningen som starar när man får vaccinet och den vill jag inte avbryta för då har jag tagit sprutan i onödan om jag har otur. Så bita ihop och kämpa på är vad jag får göra.

Tänker ni vaccinera er eller har ni redan gjort det kanske och i så fall fick ni något typiskt influensa symtom? Kan vara spännande att veta

Ne annars har jag bara tagit det lungt och slappat. Har ju inte kunnat göra så mycket ändå men skönt har det varit iallafall. Morgon dagen kommer att bestå i en ledig förrmiddag och VFU på eftermiddagen/kvällen, kommer åka till Åtvid och sova där på kvällen. Och få lagad mat av mamma, gott, gott. Ne nu ska jag forsätta att slappa. Tills sängen roppar på mig. BYE!


Ps. Ska bara nämna att bilderna i inläget nedanför är tagna från CDON.com och Åtvidabergs FF hemsida, kan vara bra att skriva det kom jag på. Ds.


Kommentarer

Lämna din kommentar här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0